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Author Topic: Alien Design: The Gaak  (Read 4586 times)

Offline Zonerider

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Alien Design: The Gaak
« on: June 17, 2012, 08:41:50 pm »
A design from my book modyfid for UFO:AI I am Scifi Autor.

keep up the good work.

From professor Eisenstein, so it is in german ;P Sorry, my english is not good enoth to translate it usefuely. Can deligate it, when interestet.

The Gaak (Class: Xeno-Arthropode/Insectoide)

Type of damage:

Melee: 60 / 1 meter
Stungas: 90 15 meter / 1.5 meter radius

An der Spitze des komplexen Kastensystems stehen die Königinnen. Die Königinnen produzieren Eier, aus denen sich die unterschiedlichen Kastenmitglieder entwickeln. Weiterhin besitzen die Königinnen große Hirnstrukturen, die ein komplexes Pheromon-Neurotransmittersystem, sowie psionische, bioelektrische Felder steuern. Eine Kolonie kann mehrere tausend Königinnen besitzen, welche durch die über die Luft übertragenen Neurotransmitter, sowie direkten telepathischen Kontakt zu einem Bewusstsein zusammengeschaltet sind. Die Gaak sind die dominante Spezies auf Hader 7d. Eine große Kolonie kann somit einen BQ von 7*10^19 ((Bewusstseinsquotient) (Mensch = 1)) erreichen. Wenn eine der Königinnen stirbt, wird sie sofort ersetzt. Das gesamt Bewusstsein bleibt erhalten, es werden nur 'Hirnzellen' ausgewechselt. Somit wird eine relative Unsterblichkeit erlangt. Die Sensoren-Kaste besitzt ein recht großes Gehirn und hochempfindliche Sensoren mit denen sie die Kolonie überwachen. Sie regulieren auch den Pheromonfluss innerhalb der Kolonie. Verbände dieser Kaste von mehreren tausend Mitgliedern können ein Ausmaß an Wahrnehmung erreichen, welche selbst die größten technologischen Teleskope in den Schatten stellt. Die Regulator-Kaste besitzt ein winziges Vorderhirn, einige Sensoren, und einen großen schwammigen Körper der von Muskelgruppen durchzogen ist. Vertreter dieser Kaste sitzen in den Belüftungsschächten der Kolonie. Die Höhlensysteme eines solchen Baues erstrecken sich über Tausende Kilometer unter der Erde. Sie regulieren Temperatur und Luftfeuchtigkeit und können durch Rückkopplung zu den Königinnen und den Sensoren Pheromonbefehle selektiv in verschiedene Abschnitte der Kolonie leiten. Sie saugen die Luft in den Gängen mit ihren schwammartigen Körpern an, manipulieren diese und leiten sie gezielt weiter. Die Gärtner-Kaste pflanzt und erntet Algen und Pilze. Die Transporter-Kasten unterteilen sich. Die Wassertransporter-Kaste besitzt ein riesigen Magen in dem sie Wasser speichert und damit die Kolonie versorgt. Auch diese Kasten besitzen nur ein winziges Vorderhirn und werden direkt über die Königin und den Sensoren kontrolliert. Flugtransporter haben sechs Flügelpaare mit denen sie schwere Lasten transportieren können. Arbeiter sind mit verschiedenen Werkzeugen ausgerüstet, zum Tunnelbau, Materialsammeln u.s.w., sie sind die Zahlenmäßig größte Kaste. Soldaten sind mit Scharfen Beiß- und Stichwerkzeugen ausgerüstet. Sie enthalten verschiedene Giftdrüsen sowie ein Schleuderorgan, mit dem sie Kapseln mit den verschiedenen Giften oder auch explosiven Chemikalien über mehrere hundert Meter weit schleudern können. Die Diplomaten ('Antennenkäfer') besitzen ein recht großes Gehirn und diverse Organe mit denen sie Töne, Licht, Pheromone und psionische Felder erzeugen. Die Aufgabe dieser Kaste ist die Kommunikation mit anderen Spezies. Grundsätzlich kann eine Drohne nur Befehle innerhalb der Kolonie erhalten. Verlässt eine Drohne die Kolonie kann sie nur den einen Befehl ausführen bis sie zur Kolonie zurückkehrt. Ein Diplomat kann nicht von seinem vorprogrammierten Befehlen abweichen. Es ist nicht möglich eine Drohne von ihrem Befehlen abzubringen, da sie kein eigenständiges Bewusstsein besitzt. Es ist nicht möglich mit einer Drohne oder der Kolonie in Kontakt zu treten, da fremde Individuen nicht als solche wahrgenommen werden. Ein unerlaubtes betreten ihrer Kolonie, führt in der Regel sofort zu einem Angriff. Sie können in diesem Moment nicht unterscheiden, ob es sich bei dem Eindringling um einen Feind oder Freund handelt. Kommunikation ist nur möglich, wenn ein Diplomat vom Kollektivgeist zur Kommunikation programmiert wird. Also muss die Kolonie beginnen. Ihre Gedankenwelt ist aufgrund ihrer polycorpalen Physiologie (ein Geist mit vielen Körpern) xenomorph, das heißt so fremdartig, dass eine Kommunikation mit Wesen ohne eine Gewisse kompatible psionische Fähigkeit kaum möglich ist. Ist eine Diplomatendrohne während einer Verhandlung mit dem Kollektiv verbunden, so passt sich die Kolonie dem Verhandlungspartner an, indem sie den Zustrom an Pheromon-Neurotransmittern sowie die Art der psionischen Felder reguliert und so einen kompatiblen Adapter zu niederen Bewusstseinsstufen herstellt. Während der Kommunikation bekommt die Drohne direkte Order aus dem Daten-Strom des Kollektivs. Unicorpale Individuen (ein Körper, ein Geist) sind für eine gut entwickelte Kolonie, so etwas wie für uns die Milben.

Autopsy Report, when interestet... I am a medic also ^^.

Blood: Plasma contains no red or white boodcells. Only tripplehelix XVI-G Amoeboits. Can make more... like exoskeletton, muscular structures, nutriologie and others...



« Last Edit: June 17, 2012, 08:48:31 pm by Zonerider »

Offline Destructavator

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Re: Alien Design: The Gaak
« Reply #1 on: June 18, 2012, 06:02:12 am »
Ack, my German is terrible, I could spend a good hour on a massive paragraph like that and only make it through about half-way, while still only understanding some of it.

For many of the other forum members here who don't know any German at all, it would be even harder to offer comment.

Could you please clarify where this came from?  At first you say it is from some book or something, then you say it is from some professor.  Is this your own, original work that you have all the rights to?

Could you please also provide even a short, simplified summary of the alien in English, even if you don't translate the whole thing with all the details?

Ajpe

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Re: Alien Design: The Gaak
« Reply #2 on: June 18, 2012, 11:03:40 am »
Google translate can translate from German well.

Offline Crystan

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Re: Alien Design: The Gaak
« Reply #3 on: June 18, 2012, 12:04:17 pm »
I think in the story of his (Ajpe) book - Professor Einstein wrote this description. Basically its something like a bunch of bugs with a swarm awareness and a caste system.
« Last Edit: June 18, 2012, 12:12:36 pm by Crystan »

Offline Destructavator

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Re: Alien Design: The Gaak
« Reply #4 on: June 18, 2012, 02:26:07 pm »
Ah, Okay, so the intellectual property rights won't be an issue - Any author can of course copy and base off of their own ideas from elsewhere - That's good news.

The question then is twofold: The first of which being if the concept for this alien can be adapted to fit the context of UFO AI as an alien race, including being infected like all the other races.  That's the easy part, because even if there are a few parts that don't fit initially I'm sure they could be changed or tweaked (I admit I haven't used a translator on the text yet), until it does fit in the game's universe.

The hard part would be to get someone to build a 3D model, texture it, animate it, and do all the other work needed so it actually shows up in the game.  On that point I've actually been wanting for some time to model and add a new alien race to the game, but I've got other stuff going on - including other contributions for this game - to the point that if no one else accepts the job it would likely be some time before I could get around to trying to create this alien in Blender.  I think I have the skill to do it - I still use Blender quite a bit and have maintained my skills with the software - but there's just the issue of *time* and the fact that I have to work for a living with a "day job."

Offline MXcom

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Re: Alien Design: The Gaak
« Reply #5 on: June 24, 2012, 02:20:42 am »
Hi, I'm bored, so here's a translation.

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At the head of the complex caste system are the queens. The queens produce eggs from which diverse caste members develop. Furthermore, a queen has a big brain structure, which controls a complex pheromone-neurotransmitter system, as well as psionic, bioelectrical fields. A colony can include multiple thousands of queens who are linked together to one shared consciousness via air-bound neurotransmitters as well as direct telepathic contact. The Gaak are the dominant species on Hader 7d. A big colony can thus reach a CQ (consciousness quotient) of 7*10^19 (human: 1). Whenever a queen dies, she is immediately replaced. The consciousness as a whole is preserved, only individual 'brain cells' are replaced. Therefore, a quasi-immortality is achieved.
The sensor caste has a relatively big brain and highly sensitive sensors, which are used to monitor the colony. They also regulate the pheromone flow within the colony. Squads of multiple thousands of this caste can reach a level of perception which surpasses even the biggest technological telescopes.
The regulator caste possesses a tiny forebrain, some sensors and a big spongelike body, which is riddled with groups of muscles. Members of this caste occupy the ventilation shafts of the colony. The cave systems of such a lair span thousands of kilometers under the earth. They regulate temperature and humidity and enable selective redirection of pheromonal orders into different sections of the colony by feedback to the queens and sensors. Their spongelike bodies draw in the air from the corridors, manipuilate it and then systematically pass it on.
The gardener caste cultivates and harvests algae and fungi.
The transporter caste can be further differentiated. The water transporter caste possesses a huge stomach which is used to store water to supply the colony with. These castes likewise possess only a tiny forebrain and are controlled directly by the queen [sic] and the sensors. Flying transporters have six pairs of wings, which enable them to carry heavy loads.
Workers are equipped with a diverse set of tools for tunnelling, material collection etc. They are the biggest caste in terms of numbers.
Soldiers are equipped with sharp biting- and stinging implements. They include diverse poison glands as well as a flinging organ which enables them to catapult capsules filled with poison or explosive chemicals over several hundred meters.
The diplomats ('antennae bugs') have a relatively big brain and several organs to create sound, light, pheromones and psionic fields. The function of this caste is communicating with other species.
Generally, a drone can only receive orders within its colony. Should a drone leave its colony, it is only able to execute its current order until it returns to the colony. A diplomat cannot deviate from its predefined orders. It is not possible to dissuade a drone from executing its order, since it does not have an independent consciousness. It is further impossible to contact a drone or the whole colony, since foreign individuals are not perceived by the colony as such. Unauthorized entry into the colony usually leads to immediate aggression. They cannot discern friend and foe in such a situation.
Communication is only possible, when a diplomat is programmed for communication by the collective consciousness, which means the only the colony can initiate it. Due to their polycorpal [polycorporal?] physiology (one consciousness across many bodies), their intellectual world is xenomorph, meaning so unfamiliar that communication with beings without compatible psionic abilities seems impossible.
When a diplomat drone is linked to the collective during negotiations, the colony adapts to the other party by regulating the influx of pheromone neurotransmitters and the type of psionic fields, thus creating a compatible adapter to lower levels of consciousness. During communication, the drone receives direct orders from the collective's data stream. A well developed colony perceives unicorpal [see above] individuals (one body, one consciousness) about the same as we would perceive a mite.

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Okay, that's it. I left some comments in square brackets.

Is this, like, an overview for this species you designed? Or an actual part of some book/story? Because there are some .. unsatisfactory gaps in this text. Honestly, it doesn't really look very well thought out, just like a bunch of ideas written down in the order you got them.
Sorry, just my opinion.