project-navigation
Personal tools

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Zorlen

Pages: [1] 2 3 ... 9
1
Artwork / Re: Armor model updates
« on: October 17, 2010, 05:27:41 pm »
Excellent work, Origin! I longed to see something like these in the game, to the point of trying to learn modelling myself :-)

2
Translating / Re: Russian translation
« on: February 28, 2010, 08:23:28 pm »
Пардон за шаблоны! Что-то их кодов в исходном варианте не заметил, видать, сохранял не оттуда.

Про клонирование - не допёр просто, как статью переименовать, не создавая новой. Такое возможно?

3
Translating / Re: Russian translation
« on: February 27, 2010, 07:53:56 pm »
Как корректно и гладко перевести flechette, и, следовательно, flechette grenades и flechette shells - не знаю совсем, но все-таки это не "игла", скорее "дротик" или "стреловидная пуля" .
Как вам идея забить и писать "флешетные патроны" и "флешетные гранаты"?

Мне кажется, flechette в контексте сегментированных боеприпасов лучше перевести как "картечь".

Кстати, подправил статью в вики про светозвуковую гранату.

4
Translating / Re: Russian translation
« on: October 29, 2009, 07:09:42 pm »
Пардон, в прошлый раз перепутал старый и новый варианты перевода. Исправленному верить.

5
Translating / Re: Russian translation
« on: October 20, 2009, 05:21:27 pm »
Вернулся с вахты, доделал обещанный перевод флешки. Вступительную часть, общую для всех статей, не менял.

Для справки приложил английский оригинал.

Замечания, предложения - велкам!

6
Translating / Re: Russian translation
« on: September 03, 2009, 09:14:40 am »
Вместо винтовки можно, например, назвать ружьём или ускорителем.
А слово "рельсовый" не катит? Например, "рельсовое ружьё" или "рельсовый ускоритель".

Можно ещё как-нибудь поиграться со словами "кинетический" и "масса", хотя и большинство земного оружия является кинетическим :-)

7
Translating / Re: Russian translation
« on: September 02, 2009, 05:33:25 pm »
Если учесть, что в английском варианте агрегат называется electromagnetic rifle, то «электромагнитная винтовка» вполне себе подходящий вариант.
И соответственно coilgun — индукционная винтовка.

Лично мне слово "винтовка" применительно к рейлганам и прочим гиперболоидам не очень нравится, т.к. означает наличие винтовой нарезки ствола :-) Но это так, придирки.


Зорлен, можешь продублировать сообщение мне, на User_talk:Kildor? А то у меня руки не доходят, и уже нафиг позабыл…

Ну я туда и отписывал. Собсно, ничего нового там не написал :-)
Если надо, могу попробовать переписать перевод статьи про flashbang или ещё какую-нибудь, благо опыт переводов есть.

8
Translating / Re: Russian translation
« on: August 30, 2009, 07:40:23 pm »
В порядке мозгового штурма: стреломёт, перфоратор, рельсовое ружьё.

Кстати, я в вики отписал по поводу "ослепляющей гранаты". Flashbang какбе правильнее перевести, как "светошумовая граната" или "светозвуковая граната".

9
Artwork / Re: Soldier Uniform Colors for new solider models
« on: June 28, 2009, 11:16:58 am »
A little bit offtopic question - will UGV camo paint be customizable too?

10
Artwork / Re: Some alien robot
« on: June 24, 2009, 05:09:10 pm »
Hmm, the head and neck definitely needs to be bigger/longer to emphasise their reach. Maybe have them hang down lower? The Breeder should look like quite a muscular thing rather than just a bloated bag of flab.

Regards,
Ryan

Point taken on muscular thing - it was just my initial impresion of Breeder being like overgrown amoeba. Longer neck would reqiure rework of attack animations since it is hard to restrain it's movement within Breeder's bounding box. I can do it if needed though.

My suggestion for the long-range infesting attack is using additional tentacle that is not included in the Breeder's model but shoots code-wise from its "mouth" in a ray-like manner when attacking. I this way coders would have perfect control of the attack aim and range. Otherwise different animations would be required e.g. for 1-tile long attack and 3-tile one. The "infesting" tentacle could be different from current ones, which would serve the role of feelers/psionic antennae in this case.

11
Artwork / Re: Some alien robot
« on: May 30, 2009, 10:07:49 pm »
Made organic part wider to give it more bloated look and shortened the legs a bit. Reducing the spread of the legs wont help much since the "head" would protrude beyond their bounding box.

[attachment deleted by admin]

12
Artwork / Re: (Redo) WIP of new Soldier Model
« on: May 30, 2009, 05:28:44 pm »
Hey, I tried uploading my work (Skeleton, some handles) to a folder I (tried, but dont know if it went) added to the SVN, but I got an error saying something like "403 forbidden"

Maybe you should try uploading to tracker?
http://sourceforge.net/tracker/?atid=805244&group_id=157793&func=browse

13
Artwork / Re: Some alien robot
« on: May 25, 2009, 09:56:48 am »
As long as the body isn't longer or wider than the legs. Not only would that make it look unstable, it would also mean the legs would be very tiny ingame since the unit has to be confined to the 2x2 area at all times. That's a cubic area, and the model's biggest dimension will be what determines its scale.

Does height also count? I mean - if I just scale down the legs, the Breeder would be rather tall.

14
Artwork / Re: Some alien robot
« on: May 25, 2009, 09:10:12 am »
Hi Zorlen, would it be possible to resize this stuff at all? The Breeder is supposed to be a big lumbering mass of flesh, so downsizing the legs and upsizing the body would serve it better if you can make that happen. Thanks.

Regards,
Winter

Providing no one would say that it looks like Jabba Hutt!

15
Artwork / Re: Some alien robot
« on: May 24, 2009, 08:06:21 pm »
The legs and arms are fine but the whole image reminds me strongly of a Droideka. You might want to change the shoulder and the head parts. The downward slope of the head makes it look as if it's the Star Wars destroyer droid.

I believe you mean original Mantis robot design? We decided not to use it in the game as is, but to merge its legs with the Breeder body. Now it looks like this:


Pages: [1] 2 3 ... 9