Hi all,
thanks especially to Mattn for activating my account
.
I'm trying to compile the sources (2.0 -RC6) with VC++ Express.
What I did until now: I installed the Platform SDK, DirextX SDK, SDL and ZLib as described in the WIKI (ZLib is missing in the WIKI) and added the paths in the Options menu.
I'm using ZLib Verson 1.2.3.
There was one source file (physically) missing which was still in the project
but I don't remember the name. I deleted it from the project.
When I build the project I finally get some linker errors telling me that there are several unresolved external symbols.
Verknüpfen...
cl_campaign.obj : error LNK2019: Verweis auf nicht aufgelöstes externes Symbol "_compress" in Funktion "_CL_GameSave".
cl_campaign.obj : error LNK2019: Verweis auf nicht aufgelöstes externes Symbol "_uncompress" in Funktion "_CL_GameLoad".
unzip.obj : error LNK2019: Verweis auf nicht aufgelöstes externes Symbol "_fill_fopen_filefunc" in Funktion "_unzOpen2".
unzip.obj : error LNK2019: Verweis auf nicht aufgelöstes externes Symbol "_inflateInit2_" in Funktion "_unzOpenCurrentFile3".
unzip.obj : error LNK2019: Verweis auf nicht aufgelöstes externes Symbol "_inflate" in Funktion "_unzReadCurrentFile".
unzip.obj : error LNK2019: Verweis auf nicht aufgelöstes externes Symbol "_crc32" in Funktion "_unzReadCurrentFile".
unzip.obj : error LNK2019: Verweis auf nicht aufgelöstes externes Symbol "_inflateEnd" in Funktion "_unzCloseCurrentFile".
For example there is the function CL_GameSave in file CL_campaign.c. CL_GameSave itself calls the function compress which is declared in zlib.h.
CL_GameSave gets compiled with no errors. I also can jump to the declaration of the compress function when rightclicking the function (so my path settings in general options seem to be OK).
This is what I understood so far.
How can I tell the linker where to look to resolve the symbols?
In Project settings, General options?
What exactly does the linker need? The path to the lib?
My C knowledge is a little bit rusty
Thanks for any help